Salam.
Inilah katak yang paling merbahaya di dunia. Nampak cantik kan? Hmm tak semestinya yang cantik dan menarik itu benda yang boleh suka-suka ati je nak pegang. Dan selalunya benda cantik ini ada 'helah' di sebaliknya. Begitulah juga dengan katak ini .... Katak Poison Dart !!

Boleh ditemui di Amerika Selatan, dan bisanya boleh membunuh manusia. Ia kecil, dengan saiz maksimum 2 inci. Bisanya kalau digunakan sebanyak 20 mikro gram boleh membuat sehingga 20 orang ...uhhh gila ko ... so memang bahaya ahh ni ... jangan gatai2 ada nak bela lak atau buat umpan haruan .... sebelum jadi umpan .... anda lak yang kojol!
Mengapa dinamakan Poison Dart? Kerana masyarakat tempatan menggunakan bisa katak ini untuk dijadikan racun pada hujung sumpit sebagai salah satu cara dalam pemburuan haiwan.

3 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. errrrrr geli ahhhhh katakkkkkkk..lawa mcmm mana pun..dia still katak...aaaa tidak


    Jom baca: Mak, aish bagi urutan special malam ni sebagai hadiah hari ibu! haha

    BalasPadam
  2. salam...

    sbnrnya byk lg haiwan2 mcm ni yg berbisa kat negara lain..nnt saya akan publish entri berkaitan tajuk ni juga...blh jadi tambahan pengetahuan yg sedia ada..

    BalasPadam
  3. pergh.,cantik tp bahaya.,
    tengok boleh.,dekat.,berhati2.,better jangan.,

    gadis melayu ptt contohi katak ni.,hehe~

    -Alahai~

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement